Heb je vragen over dit product?
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.
Met de Supercaliber 9.7 hoef je op de dag van de wedstrijd niet meer te kiezen tussen hardtail en full suspension. Elk element van deze fiets, van de efficiënte IsoStrut-schokdemper tot de draaipuntloze staande achtervork die het gewicht en trillingen tijdens de rit op de trails verminderen, is ontwikkeld in naam van de prestaties. Meer informatie
Waarom is dit de mountainbike voor jou?
Jij wil een cross country fiets die zich op elk terrein thuis voelt. Jij bent op zoek naar een lichtgewicht frame, state-of-the-art veringstechnologie en wedstrijdklare componenten om de snelste XC-races van je leven te ontketenen.
Je krijgt een ultralicht OCLV Mountain carbon frame, 60mm veerweg, 100mm RockShox Reba RL vork en Trek's exclusieve IsoStrut Fox Performance schokdemper, speciaal ontworpen voor de Supercaliber.
Plus Shimano SLX/XT 1x12 versnellingsgroep en Bontrager Kovee Elite 30 carbon wielen met snel aangrijpende 108-tands achternaaf.
De Supercaliber is ontworpen om elke cross country wedstrijd te winnen, inclusief de World Cup. Hij is snel, veelzijdig, efficiënt en is uitgerust met IsoStrut, onze revolutionaire geïntegreerde veringstechnologie.
Merk | Trek |
---|---|
Serie | Trek Supercaliber |
Fiets model | Heren, Unisex |
Frame materiaal | Carbon |
Voorvork | RockShox Reba RL, Solo Air luchtvering, Motion Control demper, remote lockout, taps toelopende stuurbuis, 42 mm offset, Boost110, 15 mm Maxle Stealth, 100 mm veerweg |
Groepset | Shimano XT |
Versnellingen systeem | Derailleur |
Shifter | Shimano SLX M7100, 12-speed |
Type shifter | Mechanisch |
Cassette | Shimano SLX M7100, 10-51, 12-speed |
Ketting | Shimano SLX M7100, 12-speed |
Achterderailleur | Shimano XT M8100, lange kooi |
Aantal versnellingen | 1x12 |
Type aandrijving | Ketting |
Type voorvork | Luchtvering |
Netto gewicht | 11.52 |
Product subgroep | Full Suspension |
Lockout voor | Op stuur |
Lockout achter | Op stuur |
Rem type | Schijfremmen |
Rem | Shimano hydraulische schijfrem, MT501 hendel, MT500 remklauw |
Remschijf | Shimano RT56, 6-bout |
Voornaaf | Bontrager lichtmetaal, afgedichte lagers, lichtmetalen as, 6-bout, Boost110, 15 mm steekas |
Voorwiel | Bontrager Kovee Elite 30 carbon, OCLV Mountain Carbon, Tubeless Ready, 6-bouts, Boost110, 15 mm steekas |
Achterwiel | Bontrager Kovee Elite 30, OCLV Mountain Carbon, Tubeless Ready, Rapid Drive 108, Shimano Microspline freewheelbody, 6-bout, Boost148, 12 mm steekas |
Velg | Bontrager Kovee Elite 30, OCLV Mountain Carbon, Tubeless Ready, 6-bolt, Boost 110, 15mm thru axle |
Velglint | Bontrager TLR |
Buitenband | Bontrager XR2 Team Issue, Tubeless Ready, Inner Strength zijwanden, aramide hieldraad, 120 tpi, 29 x 2.20” |
Maximale maat kettingblad | 36T |
Maximaal geschikte veerweg | 120mm (531mm axle-to-crown) |
Maximale bandenmaat | 29 x 2.20" |
Bontrager Elite, 35 mm stuurklem | |
Zadelpen | Bontrager Comp, 6061 lichtmetaal, 31,6mm, 8 mm offset |
Zadel | Bontrager P3 Verse Elite, roestvast stalen rails, 145 mm breedte |
Handvatten | ESI Chunky |
Fiets serie | Trek Supercaliber |
Het model fiets en de naamgeving er van hangt mede ook af van de naamgeving van het merk.
We hebben de typische heren en dames modellen. Maar ook stagger, uni of unisex en mixte of remixte zijn benamingen die langskomen.
In de filters gebruiken wij alleen de volgende:
> Heren | Het model met de hoge stang, een bovenbuis.
> Dames| Het model met lage instap, zonder bovenbuis
> Unisex | Unisex gebruiken we vrij veel. Unisex houdt in dat het voor iedereen is.
Fietsen met stagger of mixte geometrie zijn ook bedoeld als unisex modellen. Steeds vaker komt er door mannen ook de vraag naar een fiets met een gemakkelijke op- en afstap. Dan kom je automatisch op een fiets met een verlaagde of lage instap.
Het gewicht getoond op onze website is het gewicht in kg zoals het gegeven wordt door de leverancier / fabrikant. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
Het gewicht van de fiets kan afwijken van het getoonde gewicht, doordat fabrikanten het gewicht tonen op basis van een bepaalde framemaat en/of opbouw van de onderdelen van de fiets.
Het remtype geeft aan met welk systeem je tot stilstand wordt gebracht.
> Schijfremmen | Schijfremmen geven over het algemeen de beste en krachtigste remprestaties. Ze werken ook goed in natte omstandigheden. Schijfremmen hoeven minder vaak vervangen te worden dan velgremmen en ze slijten de velgrand van je wiel niet weg, het is dus ook duurzamen voor je velg. De remschijf
> Velgremmen | Een velgrem remt door een blokje dat tegen de velg drukt. Het is een lichtere optie dan schijfremmen en het is makkelijker te onderhouden. Het nadeel is dat je harder moet trekken aan de remhendels en bij nat weer werkt het minder goed. Daarnaast moet je ze vaker vervangen. Als je ze te laat vervangt kan het schade aan de velg aanbrengen.
> V-brakes | Een v-brake is in de volksmond een oud type velgrem. Het werkt met een remkabel die beide kanten van de rem tegen de velg drukken. Dit systeem is goedkoper dan velgremmen en vooral nog weer makkelijker te onthouden.
> Rollerbrakes | Rollerbrakes kennen de meeste mensen als de opvolger van de klassieke trommelremmen. De rollerbrake is gemonteerd aan de buitenkant van de naaf. Aan de binnenkant van het systeem draait een tandwiel met kartels wanneer je remt. Hierdoor worden metalen schijfjes - de rollers - naar buitengedrukt. Die rollers zorgen voor remkracht door tegen de trommel de drukken.
> Terugtraprem | Door met je trappers achteruit te trappena aciveer je de rem. De terugtraprem vind je vooral op kinderfietsen, maar ook nog op stadsfietsen met minder luxe. In de naaf van het achterwiel bevindt zich het remmechanisme. Het mechanisme duwt tegen de naaf, waardoor je tot stilstand komt. Hoe harder je achteruit trapt, hoe harder je remt.
> Hydraulisch | Zowel velg- als schijfremmen zijn hydraulisch te verkrijgen. Door middel van olie dat via een reservoir door een leiding naar de remklauw stroomt oefen je remkracht uit op de remschijf of remrand van de velg uit. Schijfremmen werken met zuigers in de remklauw die tegen de remschijven duwen. Velgremmen werken met remcilinders waarin de remblokken gemonteerd zitten. Met hydraulische remmen kun je beter de remkracht doseren.
> Mechanisch | Mechanishe remmen werken met een binnenkabel die door de buitenkabel loopt. Door aan de remhendel te trekken, trek je de binnenkabel aan die vervolgens de remblokken tegen de schijf of velg druk.
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.