Heb je vragen over dit product?
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.
Met de Madone SLR 7 zet de ultieme racefiets een stap hogerop met trillingsdempende instelbare IsoSpeed op de bovenbuis. Het gloednieuwe aerodynamische OCLV Carbon frame van de 800-serie, competitieve fietscomponenten, waaronder Shimano's nieuwe draadloze, elektronische Di2-versnellingssysteem. Meer informatie
Waarom is dit de fiets voor jou?
Jij wil Trek's meest aerodynamische frame, hydraulische remmen met extra remkracht en bandenspeling, en een fonkelnieuw 2x12 Shimano Ultegra Di2 draadloos elektronisch schakelsysteem, dat supersnel, nauwkeurig schakelt.
Dit is Trek's lichtste 800-serie OCLV Carbon frame ooit met aerodynamische KVF-vormige buizen en trillingsdempende instelbare IsoSpeed op de bovenbuis, een full carbon KVF-vork, 2x12 Shimano Ultegra Di2 versnellingssysteem, Tubeless Ready Bontrager Aeolus Pro 51 Disc-wielen, aerodynamische Madone carbon zadelpen en hydraulische schijfremmen. Trek's beste en lichtste Madone-frame in combinatie met robuuste competitieve fietscomponenten en Shimano’s fonkelnieuwe draadloze Ultegra Di2 wat een bliksemsnelle, betrouwbare schakelwerking biedt geven dat laatste zetje als jij naar de finishlijn sprint.
Merk | Trek |
---|---|
Serie | Trek Madone |
Fiets model | Heren, Unisex |
Frame | 800 Series OCLV Carbon, KVF (Kammtail Virtual Foil) buisvormen, Adjustable Top Tube IsoSpeed, onzichtbare kabelgeleiding, 3S aero chain keeper, T47 BB, Geschikt voor DuoTrap S, flat-mount schijfrembevestiging, 142 x 12 mm steekas |
Frame materiaal | Carbon |
Voorvork | Madone KVF full carbon, taps toelopende carbon stuurbuis, verborgen kabelgeleiding, flat-mount schijfrembevestiging, carbon dropouts, 12 x 100 mm steekas |
Groepset | Shimano Ultegra Di2 |
Versnellingen systeem | Derailleur |
Shifter | Shimano Ultegra R8170 Di2, 12-speed |
Type shifter | Elektronisch |
Crankstel | Shimano Ultegra R8100, 52/36 |
Cassette | Shimano Ultegra R8100, 11-30, 12-speed |
Ketting | Shimano Ultegra/XT M8100, 12-speed |
Achterderailleur | Shimano Ultegra R8150 Di2 |
Aantal versnellingen | 2x12 |
Bottom bracket | Praxis, T47 met schroefdraad, interne lagers |
Type aandrijving | Ketting |
Product subgroep | Aero racefietsen |
Rem type | Schijfremmen |
Remschijf | Shimano MT800, centerlock, 160 mm |
As achterwiel | Bontrager Switch steekas, afneembare hendel |
Velg | Bontrager Aeolus Pro 51, OCLV Carbon, Tubeless Ready, 100x12mm thru axle |
Buitenband | Bontrager R3 Hard-Case Lite, aramide hieldraad, 120 tpi, 700 x 25c |
Maximale bandenmaat | 28c |
Zadelpen | Madone aero carbon interne seatmast cap, geïntegreerde verlichtingshouder, 5 mm offset |
Zadel | Bontrager Aeolus P2 Elite |
Het model fiets en de naamgeving er van hangt mede ook af van de naamgeving van het merk.
We hebben de typische heren en dames modellen. Maar ook stagger, uni of unisex en mixte of remixte zijn benamingen die langskomen.
In de filters gebruiken wij alleen de volgende:
> Heren | Het model met de hoge stang, een bovenbuis.
> Dames| Het model met lage instap, zonder bovenbuis
> Unisex | Unisex gebruiken we vrij veel. Unisex houdt in dat het voor iedereen is.
Fietsen met stagger of mixte geometrie zijn ook bedoeld als unisex modellen. Steeds vaker komt er door mannen ook de vraag naar een fiets met een gemakkelijke op- en afstap. Dan kom je automatisch op een fiets met een verlaagde of lage instap.
Het remtype geeft aan met welk systeem je tot stilstand wordt gebracht.
> Schijfremmen | Schijfremmen geven over het algemeen de beste en krachtigste remprestaties. Ze werken ook goed in natte omstandigheden. Schijfremmen hoeven minder vaak vervangen te worden dan velgremmen en ze slijten de velgrand van je wiel niet weg, het is dus ook duurzamen voor je velg. De remschijf
> Velgremmen | Een velgrem remt door een blokje dat tegen de velg drukt. Het is een lichtere optie dan schijfremmen en het is makkelijker te onderhouden. Het nadeel is dat je harder moet trekken aan de remhendels en bij nat weer werkt het minder goed. Daarnaast moet je ze vaker vervangen. Als je ze te laat vervangt kan het schade aan de velg aanbrengen.
> V-brakes | Een v-brake is in de volksmond een oud type velgrem. Het werkt met een remkabel die beide kanten van de rem tegen de velg drukken. Dit systeem is goedkoper dan velgremmen en vooral nog weer makkelijker te onthouden.
> Rollerbrakes | Rollerbrakes kennen de meeste mensen als de opvolger van de klassieke trommelremmen. De rollerbrake is gemonteerd aan de buitenkant van de naaf. Aan de binnenkant van het systeem draait een tandwiel met kartels wanneer je remt. Hierdoor worden metalen schijfjes - de rollers - naar buitengedrukt. Die rollers zorgen voor remkracht door tegen de trommel de drukken.
> Terugtraprem | Door met je trappers achteruit te trappena aciveer je de rem. De terugtraprem vind je vooral op kinderfietsen, maar ook nog op stadsfietsen met minder luxe. In de naaf van het achterwiel bevindt zich het remmechanisme. Het mechanisme duwt tegen de naaf, waardoor je tot stilstand komt. Hoe harder je achteruit trapt, hoe harder je remt.
> Hydraulisch | Zowel velg- als schijfremmen zijn hydraulisch te verkrijgen. Door middel van olie dat via een reservoir door een leiding naar de remklauw stroomt oefen je remkracht uit op de remschijf of remrand van de velg uit. Schijfremmen werken met zuigers in de remklauw die tegen de remschijven duwen. Velgremmen werken met remcilinders waarin de remblokken gemonteerd zitten. Met hydraulische remmen kun je beter de remkracht doseren.
> Mechanisch | Mechanishe remmen werken met een binnenkabel die door de buitenkabel loopt. Door aan de remhendel te trekken, trek je de binnenkabel aan die vervolgens de remblokken tegen de schijf of velg druk.
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.