Heb je vragen over dit product?
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.
De Domane AL 2 Disc is de perfecte oplossing als jouw eerste racefiets. Het lichtgewicht frame is responsief en toch stabiel en biedt een leuke en uitdagende rit. Meer informatie
Waarom is dit de racefiets voor jou?
Je bent nieuw in de racefietswereld en je bent op zoek naar een fantastische fiets die je eerste stappen in de wereld van het wegwielrennen begeleidt. Jij wil een veelzijdige, comfortabele en voordelige fiets die is uitgerust met schijfremmen voor maximale remkracht in alle weersomstandigheden.
Je krijgt een lichtgewicht Alpha Aluminium frame uitgerust met carbon voorvork en spatbordbevestigingspunten: een uitrusting die normaal gesproken alleen beschikbaar is op duurdere racefietsen.
De Shimano 16-versnellingsgroep is uitgerust met shifters die in de remhendels zijn geïntegreerd, zodat je handen het stuur nooit hoeven te verlaten. Het brede scala aan versnellingen is ideaal om gemakkelijk te fietsen op routes met enige hellingen.
Daarnaast krijg je stevige Bontrager wielen, lekvrije banden en schijfremmen. Stap als beginnend wielrenner de fietswereld binnen met de perfecte fiets voor jou.
Comfortabel, snel en stabiel: deze fiets is uitgerust met betrouwbare componenten en efficiënte schijfremmen voor alle weersomstandigheden.
Merk | Trek |
---|---|
Serie | Trek Domane |
Fiets model | Heren, Unisex |
Frame | Trek 100 Series Alpha Aluminium |
Frame materiaal | Aluminium |
Voorvork | Trek Domane AL carbon |
Groepset | Shimano Claris |
Versnellingen systeem | Derailleur |
Shifter | Shimano Claris R2000, 8-speed |
Type shifter | Mechanisch |
Crankstel | Shimano RS200, 50/34 (compact) |
Cassette | Shimano HG31 11-32, 8-speed |
Ketting | Shimano Sora HG71, 8-speed |
Achterderailleur | Shimano Claris R2000, lange kooi |
Aantal versnellingen | 2x8 |
Bottom bracket | Shimano UN300 |
Type aandrijving | Ketting |
Netto gewicht | 10.55 |
Product subgroep | Endurance racefietsen |
Rem type | Schijfremmen |
Rem | Tektro C550 |
Voornaaf | Formula RX-512 |
Voorwiel | Bontrager Affinity Disc |
Achternaaf | Formula RX-142 |
Achterwiel | Bontrager Affinity Disc |
As achterwiel | Bontrager Switch |
Velg | Bontrager Affinity Disc |
Buitenband | Bontrager R1 Hard-Case Lite 32 mm |
Maximale bandenmaat | 35 mm |
Zadelpen | Bontrager Comp 6061 |
Zadel | Bontrager P3 Verse Comp, stalen rails |
Fiets serie | Trek Domane |
Het model fiets en de naamgeving er van hangt mede ook af van de naamgeving van het merk.
We hebben de typische heren en dames modellen. Maar ook stagger, uni of unisex en mixte of remixte zijn benamingen die langskomen.
In de filters gebruiken wij alleen de volgende:
> Heren | Het model met de hoge stang, een bovenbuis.
> Dames| Het model met lage instap, zonder bovenbuis
> Unisex | Unisex gebruiken we vrij veel. Unisex houdt in dat het voor iedereen is.
Fietsen met stagger of mixte geometrie zijn ook bedoeld als unisex modellen. Steeds vaker komt er door mannen ook de vraag naar een fiets met een gemakkelijke op- en afstap. Dan kom je automatisch op een fiets met een verlaagde of lage instap.
Het gewicht getoond op onze website is het gewicht in kg zoals het gegeven wordt door de leverancier / fabrikant. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
Het gewicht van de fiets kan afwijken van het getoonde gewicht, doordat fabrikanten het gewicht tonen op basis van een bepaalde framemaat en/of opbouw van de onderdelen van de fiets.
Het remtype geeft aan met welk systeem je tot stilstand wordt gebracht.
> Schijfremmen | Schijfremmen geven over het algemeen de beste en krachtigste remprestaties. Ze werken ook goed in natte omstandigheden. Schijfremmen hoeven minder vaak vervangen te worden dan velgremmen en ze slijten de velgrand van je wiel niet weg, het is dus ook duurzamen voor je velg. De remschijf
> Velgremmen | Een velgrem remt door een blokje dat tegen de velg drukt. Het is een lichtere optie dan schijfremmen en het is makkelijker te onderhouden. Het nadeel is dat je harder moet trekken aan de remhendels en bij nat weer werkt het minder goed. Daarnaast moet je ze vaker vervangen. Als je ze te laat vervangt kan het schade aan de velg aanbrengen.
> V-brakes | Een v-brake is in de volksmond een oud type velgrem. Het werkt met een remkabel die beide kanten van de rem tegen de velg drukken. Dit systeem is goedkoper dan velgremmen en vooral nog weer makkelijker te onthouden.
> Rollerbrakes | Rollerbrakes kennen de meeste mensen als de opvolger van de klassieke trommelremmen. De rollerbrake is gemonteerd aan de buitenkant van de naaf. Aan de binnenkant van het systeem draait een tandwiel met kartels wanneer je remt. Hierdoor worden metalen schijfjes - de rollers - naar buitengedrukt. Die rollers zorgen voor remkracht door tegen de trommel de drukken.
> Terugtraprem | Door met je trappers achteruit te trappena aciveer je de rem. De terugtraprem vind je vooral op kinderfietsen, maar ook nog op stadsfietsen met minder luxe. In de naaf van het achterwiel bevindt zich het remmechanisme. Het mechanisme duwt tegen de naaf, waardoor je tot stilstand komt. Hoe harder je achteruit trapt, hoe harder je remt.
> Hydraulisch | Zowel velg- als schijfremmen zijn hydraulisch te verkrijgen. Door middel van olie dat via een reservoir door een leiding naar de remklauw stroomt oefen je remkracht uit op de remschijf of remrand van de velg uit. Schijfremmen werken met zuigers in de remklauw die tegen de remschijven duwen. Velgremmen werken met remcilinders waarin de remblokken gemonteerd zitten. Met hydraulische remmen kun je beter de remkracht doseren.
> Mechanisch | Mechanishe remmen werken met een binnenkabel die door de buitenkabel loopt. Door aan de remhendel te trekken, trek je de binnenkabel aan die vervolgens de remblokken tegen de schijf of velg druk.
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.