Heb je vragen over dit product?
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.
De Checkpoint SL 5 is een carbon gravelbike voor jouw epic adventures op alle wegen en gravelwegen. Hij is gemaakt van lichtgewicht OCLV carbon, is gebaseerd op een progressieve, wendbare maar stabiele gravel-geometrie en wordt geleverd met een intern opbergvak. Meer informatie
Waarom is dit de fiets voor jou?
Jij wilt lange afstanden afleggen met hoge snelheden en gewoon een geweldige tijd hebben - of het nu in een fietsbroek is tijdens de gravelrace of in een iets comfortabelere outfit tijdens een bikepacking-reis. Je wilt een fiets die zowel snel als comfortabel is met tal van montagemogelijkheden voor gravelraces en dagelijkse avonturen.
Een 500-serie OCLV Carbon frame met gedempte IsoSpeed en Carbon Armor achter, progressieve geometrie die stabiel en efficiënt blijft op beklimmingen bij hoge snelheden, een intern opbergvak, verborgen kabelgeleiding zodat jij zonder zorgen je tassen kan vastmaken, geïntegreerde bevestigingspunten voor een frametas, bagagerek en spatborden.
Daarnaast is er een carbon voorvork, een Shimano GRX 2x11 aandrijving met kleine versnellingen voor stevige beklimmingen en diep gravel en Paradigm SL wielen. Het frame biedt zelfs plaats aan een seatdropper zodat u kunt profiteren van meer ruimte op de afdalingen.
Merk | Trek |
---|---|
Serie | Trek Checkpoint |
Fiets model | Heren, Unisex |
Frame | 500 Series OCLV Carbon, IsoSpeed, interne kabelgeleiding, flat-mount schijfrembevestiging, geschikt voor seatdropper, 142 x 12 mm steekas |
Frame materiaal | Carbon |
Groepset | Shimano GRX 810 |
Versnellingen systeem | Derailleur |
Shifter | 700x45c / 650x2.1\ Bontrager tires |
Type shifter | Mechanisch |
Crankstel | Shimano GRX RX600, 46/30 |
Cassette | Shimano 105 HG700-11, 11-34, 11-speed |
Ketting | Shimano 105 HG601, 11-speed |
Achterderailleur | Shimano GRX RX810, aanlasnok |
Aantal versnellingen | 2x11 |
Bottom bracket | Praxis, T47 met schroefdraad, interne lagers |
Type aandrijving | Ketting |
Netto gewicht | 9.7 |
Product subgroep | Gravelbike |
Rem type | Schijfremmen |
Rem | Shimano RX400 hydraulic disc, flat mount |
Remschijf | Shimano SM-RT70, centerlock, 160 mm |
Voornaaf | Bontrager lichtmetaal, afgedichte lagers, centerlock disc, 100 x 12 mm steekas |
Achternaaf | Bontrager lichtmetaal, afgedichte lagers, centerlock disc, Shimano 11-speed freewheelbody, 142 x 12 mm steekas |
As achterwiel | Bontrager Switch steekas, afneembare hendel |
Velg | Bontrager Paradigm SL, Tubeless Ready, 24-gaats, 21 mm velgbreedte, Presta-ventiel |
Velglint | Bontrager Aeolus XXX velglint |
Buitenband | Bontrager GR1 Team Issue, Tubeless Ready, Inner Strength zijwanden, aramide hieldraad, 120 tpi, 700 x 40c |
Maximale maat kettingblad | 1x: 46T, 2x: 50/37 (Shimano: 36) |
Maximale bandenmaat | 700x45c / 650x2.1\ Bontrager tires |
Zadelpen | Bontrager carbon, 27,2 mm, 8 mm offset, 330 mm lengte |
Zadel | Bontrager P3 Verse Comp, stalen rails |
Fiets serie | Trek Checkpoint |
Het model fiets en de naamgeving er van hangt mede ook af van de naamgeving van het merk.
We hebben de typische heren en dames modellen. Maar ook stagger, uni of unisex en mixte of remixte zijn benamingen die langskomen.
In de filters gebruiken wij alleen de volgende:
> Heren | Het model met de hoge stang, een bovenbuis.
> Dames| Het model met lage instap, zonder bovenbuis
> Unisex | Unisex gebruiken we vrij veel. Unisex houdt in dat het voor iedereen is.
Fietsen met stagger of mixte geometrie zijn ook bedoeld als unisex modellen. Steeds vaker komt er door mannen ook de vraag naar een fiets met een gemakkelijke op- en afstap. Dan kom je automatisch op een fiets met een verlaagde of lage instap.
Het gewicht getoond op onze website is het gewicht in kg zoals het gegeven wordt door de leverancier / fabrikant. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
Het gewicht van de fiets kan afwijken van het getoonde gewicht, doordat fabrikanten het gewicht tonen op basis van een bepaalde framemaat en/of opbouw van de onderdelen van de fiets.
Het remtype geeft aan met welk systeem je tot stilstand wordt gebracht.
> Schijfremmen | Schijfremmen geven over het algemeen de beste en krachtigste remprestaties. Ze werken ook goed in natte omstandigheden. Schijfremmen hoeven minder vaak vervangen te worden dan velgremmen en ze slijten de velgrand van je wiel niet weg, het is dus ook duurzamen voor je velg. De remschijf
> Velgremmen | Een velgrem remt door een blokje dat tegen de velg drukt. Het is een lichtere optie dan schijfremmen en het is makkelijker te onderhouden. Het nadeel is dat je harder moet trekken aan de remhendels en bij nat weer werkt het minder goed. Daarnaast moet je ze vaker vervangen. Als je ze te laat vervangt kan het schade aan de velg aanbrengen.
> V-brakes | Een v-brake is in de volksmond een oud type velgrem. Het werkt met een remkabel die beide kanten van de rem tegen de velg drukken. Dit systeem is goedkoper dan velgremmen en vooral nog weer makkelijker te onthouden.
> Rollerbrakes | Rollerbrakes kennen de meeste mensen als de opvolger van de klassieke trommelremmen. De rollerbrake is gemonteerd aan de buitenkant van de naaf. Aan de binnenkant van het systeem draait een tandwiel met kartels wanneer je remt. Hierdoor worden metalen schijfjes - de rollers - naar buitengedrukt. Die rollers zorgen voor remkracht door tegen de trommel de drukken.
> Terugtraprem | Door met je trappers achteruit te trappena aciveer je de rem. De terugtraprem vind je vooral op kinderfietsen, maar ook nog op stadsfietsen met minder luxe. In de naaf van het achterwiel bevindt zich het remmechanisme. Het mechanisme duwt tegen de naaf, waardoor je tot stilstand komt. Hoe harder je achteruit trapt, hoe harder je remt.
> Hydraulisch | Zowel velg- als schijfremmen zijn hydraulisch te verkrijgen. Door middel van olie dat via een reservoir door een leiding naar de remklauw stroomt oefen je remkracht uit op de remschijf of remrand van de velg uit. Schijfremmen werken met zuigers in de remklauw die tegen de remschijven duwen. Velgremmen werken met remcilinders waarin de remblokken gemonteerd zitten. Met hydraulische remmen kun je beter de remkracht doseren.
> Mechanisch | Mechanishe remmen werken met een binnenkabel die door de buitenkabel loopt. Door aan de remhendel te trekken, trek je de binnenkabel aan die vervolgens de remblokken tegen de schijf of velg druk.
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.