Heb je vragen over deze fiets?
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.
Als je een sportieve fiets zoekt met een luxe uitstraling dan hoef je niet verder te zoeken. De luxe allrounder die licht is en dankzij zijn interne, 8 versnellingen, versnellingsnaaf onderhoudsarm, dit is de F3 6.0. Uit de F3 serie is dit meest complete fiets voor de dagelijks rit uitgerust met een riemaandrijving. Meer informatie
Waarom is dit de fiets voor jou?
Als je een optelsom maakt van functionaliteit, integratie en design krijg je de Koga F3. FORM + FUNCTION + FUN = F3 In het design zie je duidelijk dat dit niet een dertien-in-een-dozijnfiets is, dit is een Koga. Als je een Koga fiets koopt krijg je niet zomaar een fiets die een fabriek uitrolt. Een Koga wordt door 1 monteur in zijn geheel opgebouwd. Dat is het stukje meesterwerk waar jij straks op rijdt. Door een volledige integratie van alle kabels in het frame zijn de kabels beter beschermd tegen alle weersinvloeden. Het ziet er ook nog eens goed uit.
Om altijd en onder alle weersomstandigheden veilig te kunnen remmen is elke F3 uitgerust met Shimano schijfremmen. Remkracht wanneer jij dat wil en nodig kan hebben. De Koga Feathershock voorvering geeft een vertrouwd gevoel bij slecht wegdek, hij is ook nog eens een stuk lichter dan een standaard verende voorvork.
De 6.0 is uitgerust met een riemaandrijving. Een riem gaat wel drie keer langer mee dan een ketting. Het 6.0 model maakt gebruik van hoogwaardige kwaliteitsonderdelen, zoals Shimano Alfine 8-speed versnellingen, wat zijn luxe uitstraling benadrukt.
Merk | Koga |
---|---|
Serie | Koga F3 |
Fiets model | Dames, Unisex |
Frame materiaal | Aluminium |
Voorvork | KOGA Feathershock |
Groepset | Shimano Alfine |
Versnellingen systeem | Naaf |
Shifter | Shimano Alfine 8 speed |
Type shifter | Mechanisch |
Crankstel | Gates FC-S550 CDX |
Cassette | Gates CDC 24 |
Ketting | Gates carbon riem |
Aantal versnellingen | 1x8 |
Type aandrijving | Riem |
Netto gewicht | 17.8 |
Product subgroep | Hybride Fiets |
Rem type | Schijfremmen |
Rem | Shimano hydraulische schijfrem |
Remschijf | MT201/UR300 |
Voornaaf | Shutter Precision PL-7 |
Achternaaf | Shimano Alfine |
Velg | 28" |
Buitenband | Schwalbe Spicer Plus 40-622 |
Zadelpen | KOGA verend |
Zadel | Selle Royal |
Handvatten | Ergosport Touring Alloy |
Fiets serie | Koga F3 |
Het model fiets en de naamgeving er van hangt mede ook af van de naamgeving van het merk.
We hebben de typische heren en dames modellen. Maar ook stagger, uni of unisex en mixte of remixte zijn benamingen die langskomen.
In de filters gebruiken wij alleen de volgende:
> Heren | Het model met de hoge stang, een bovenbuis.
> Dames| Het model met lage instap, zonder bovenbuis
> Unisex | Unisex gebruiken we vrij veel. Unisex houdt in dat het voor iedereen is.
Fietsen met stagger of mixte geometrie zijn ook bedoeld als unisex modellen. Steeds vaker komt er door mannen ook de vraag naar een fiets met een gemakkelijke op- en afstap. Dan kom je automatisch op een fiets met een verlaagde of lage instap.
Het gewicht getoond op onze website is het gewicht in kg zoals het gegeven wordt door de leverancier / fabrikant. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
Het gewicht van de fiets kan afwijken van het getoonde gewicht, doordat fabrikanten het gewicht tonen op basis van een bepaalde framemaat en/of opbouw van de onderdelen van de fiets.
Het remtype geeft aan met welk systeem je tot stilstand wordt gebracht.
> Schijfremmen | Schijfremmen geven over het algemeen de beste en krachtigste remprestaties. Ze werken ook goed in natte omstandigheden. Schijfremmen hoeven minder vaak vervangen te worden dan velgremmen en ze slijten de velgrand van je wiel niet weg, het is dus ook duurzamen voor je velg. De remschijf
> Velgremmen | Een velgrem remt door een blokje dat tegen de velg drukt. Het is een lichtere optie dan schijfremmen en het is makkelijker te onderhouden. Het nadeel is dat je harder moet trekken aan de remhendels en bij nat weer werkt het minder goed. Daarnaast moet je ze vaker vervangen. Als je ze te laat vervangt kan het schade aan de velg aanbrengen.
> V-brakes | Een v-brake is in de volksmond een oud type velgrem. Het werkt met een remkabel die beide kanten van de rem tegen de velg drukken. Dit systeem is goedkoper dan velgremmen en vooral nog weer makkelijker te onthouden.
> Rollerbrakes | Rollerbrakes kennen de meeste mensen als de opvolger van de klassieke trommelremmen. De rollerbrake is gemonteerd aan de buitenkant van de naaf. Aan de binnenkant van het systeem draait een tandwiel met kartels wanneer je remt. Hierdoor worden metalen schijfjes - de rollers - naar buitengedrukt. Die rollers zorgen voor remkracht door tegen de trommel de drukken.
> Terugtraprem | Door met je trappers achteruit te trappena aciveer je de rem. De terugtraprem vind je vooral op kinderfietsen, maar ook nog op stadsfietsen met minder luxe. In de naaf van het achterwiel bevindt zich het remmechanisme. Het mechanisme duwt tegen de naaf, waardoor je tot stilstand komt. Hoe harder je achteruit trapt, hoe harder je remt.
> Hydraulisch | Zowel velg- als schijfremmen zijn hydraulisch te verkrijgen. Door middel van olie dat via een reservoir door een leiding naar de remklauw stroomt oefen je remkracht uit op de remschijf of remrand van de velg uit. Schijfremmen werken met zuigers in de remklauw die tegen de remschijven duwen. Velgremmen werken met remcilinders waarin de remblokken gemonteerd zitten. Met hydraulische remmen kun je beter de remkracht doseren.
> Mechanisch | Mechanishe remmen werken met een binnenkabel die door de buitenkabel loopt. Door aan de remhendel te trekken, trek je de binnenkabel aan die vervolgens de remblokken tegen de schijf of velg druk.
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.