Heb je vragen over dit product?
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.
Dicteer het tempo bergop, geniet van die mooie afdalingen. Deze aluminium hardtail met zijn uitgebalanceerde handling geeft jou het vertrouwen op de trails en heeft een vertrouwenwekkende verende voorvork. Meer informatie
Waarom is dit de fiets voor jou? Het ALUXX aluminium frame wordt met de hand in eigen huis gebouwd door de wereldleider in aluminium engineering. De framegeometrie is ontworpen om de vertrouwenwekkende eigenschappen van de 29-inch wielen of de responsiviteit van de 27,5-inch wielen (afhankelijk van de grootte van het frame) te optimaliseren. De verende voorvork biedt een veerweg van 80 mm of 100 mm (afhankelijk van de grootte van het frame) voor meer XC-controle. Uitgerust met Shimano Alivio/Deore 2x9 versnellingen is dit een moderne aluminium hardtail die klaar is voor jou.
Merk | Giant |
---|---|
Serie | Giant Talon |
Fiets model | Heren, Unisex |
Frame | ALUXX-Grade Aluminum, disc |
Frame materiaal | Aluminium |
Voorvork | SR Suntour X1 Coil, RLR, QR, alloy steerer |
Groepset | Shimano Deore |
Versnellingen systeem | Derailleur |
Shifter | Shimano Alivio SL-M3100, 2x9 |
Type shifter | Mechanisch |
Crankstel | Shimano MT101-2, 22/36 |
Cassette | Shimano Deore HG200, 11x36 |
Ketting | KMC X9 |
Achterderailleur | Shimano Deore M592 |
Aantal versnellingen | 2x11 |
Bottom bracket | cartridge |
Type aandrijving | Ketting |
Type voorvork | Coilvering |
Product subgroep | Hardtail |
Rem type | Schijfremmen |
Rem | Shimano Deore BR-MT200, hydraulic, Shimano RT-26 rotors [F]180mm, [R]160mm |
Voornaaf | alloy, sealed bearing |
Achternaaf | alloy, sealed bearing |
Velg | Giant GX03V 29, alloy, double wall, 21mm inner width |
Zadelpen | Giant Sport, 30.9 |
Zadel | Giant custom |
Handvatten | Giant Sole-O |
Het model fiets en de naamgeving er van hangt mede ook af van de naamgeving van het merk.
We hebben de typische heren en dames modellen. Maar ook stagger, uni of unisex en mixte of remixte zijn benamingen die langskomen.
In de filters gebruiken wij alleen de volgende:
> Heren | Het model met de hoge stang, een bovenbuis.
> Dames| Het model met lage instap, zonder bovenbuis
> Unisex | Unisex gebruiken we vrij veel. Unisex houdt in dat het voor iedereen is.
Fietsen met stagger of mixte geometrie zijn ook bedoeld als unisex modellen. Steeds vaker komt er door mannen ook de vraag naar een fiets met een gemakkelijke op- en afstap. Dan kom je automatisch op een fiets met een verlaagde of lage instap.
Het remtype geeft aan met welk systeem je tot stilstand wordt gebracht.
> Schijfremmen | Schijfremmen geven over het algemeen de beste en krachtigste remprestaties. Ze werken ook goed in natte omstandigheden. Schijfremmen hoeven minder vaak vervangen te worden dan velgremmen en ze slijten de velgrand van je wiel niet weg, het is dus ook duurzamen voor je velg. De remschijf
> Velgremmen | Een velgrem remt door een blokje dat tegen de velg drukt. Het is een lichtere optie dan schijfremmen en het is makkelijker te onderhouden. Het nadeel is dat je harder moet trekken aan de remhendels en bij nat weer werkt het minder goed. Daarnaast moet je ze vaker vervangen. Als je ze te laat vervangt kan het schade aan de velg aanbrengen.
> V-brakes | Een v-brake is in de volksmond een oud type velgrem. Het werkt met een remkabel die beide kanten van de rem tegen de velg drukken. Dit systeem is goedkoper dan velgremmen en vooral nog weer makkelijker te onthouden.
> Rollerbrakes | Rollerbrakes kennen de meeste mensen als de opvolger van de klassieke trommelremmen. De rollerbrake is gemonteerd aan de buitenkant van de naaf. Aan de binnenkant van het systeem draait een tandwiel met kartels wanneer je remt. Hierdoor worden metalen schijfjes - de rollers - naar buitengedrukt. Die rollers zorgen voor remkracht door tegen de trommel de drukken.
> Terugtraprem | Door met je trappers achteruit te trappena aciveer je de rem. De terugtraprem vind je vooral op kinderfietsen, maar ook nog op stadsfietsen met minder luxe. In de naaf van het achterwiel bevindt zich het remmechanisme. Het mechanisme duwt tegen de naaf, waardoor je tot stilstand komt. Hoe harder je achteruit trapt, hoe harder je remt.
> Hydraulisch | Zowel velg- als schijfremmen zijn hydraulisch te verkrijgen. Door middel van olie dat via een reservoir door een leiding naar de remklauw stroomt oefen je remkracht uit op de remschijf of remrand van de velg uit. Schijfremmen werken met zuigers in de remklauw die tegen de remschijven duwen. Velgremmen werken met remcilinders waarin de remblokken gemonteerd zitten. Met hydraulische remmen kun je beter de remkracht doseren.
> Mechanisch | Mechanishe remmen werken met een binnenkabel die door de buitenkabel loopt. Door aan de remhendel te trekken, trek je de binnenkabel aan die vervolgens de remblokken tegen de schijf of velg druk.
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.