Heb je vragen over dit product?
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.
Hou jij van je vrijheid om te bewegen en te gaan waar jij wil? Dan is hier de Cervelo Aspero. Stil je honger om gewoon keihard te knallen en je grenzen te verleggen. Daar heb je niet alleen een goede gravelbike voor nodig waar je mooie nieuwe paden mee kan ontdekken maar een waarmee je echt kan racen. Voor die rijder die zijn PR en KOM tijden wil aanscherpen is de Aspero speciaal ontworpen. Meer informatie
Waarom is dit de fiets voor jou? Jij bent niet die zondagsrijder die alleen op mooie droge dagen zijn fiets pakt maar jij gaat ongeacht de omstandigheden de uitdaging aan om sneller en beter te rijden dan de keer ervoor. Het gevoel van vrijheid en controle is belangrijk voor je. Jij wil die grens opzoeken, jij wil jezelf testen. Persoonlijke records zijn er tenslotte om gebroken te worden. Dit is een gravelbike met een frame stijfheid die je verwacht bij een echte wegfiets. Weg prestaties op een off-road fiets dat wil toch iedereen? Rij je graag met extra brede banden? Dit frame heeft er alle ruimte voor. Met Cervelo’s eigen Flip-Chip technologie pas je zelf de wielbasis aan om het door jou gewenste stuurgedrag te krijgen. Er zijn tegenwoordig verschillende manieren om op gravel te rijden. Maar als jij die snelle gravelbike rijder wil zijn dan hoef je nu niet verder te zoeken: De Cervelo Aspero zorgt dat jij onderdeel bent van de kopgroep.
Merk | Cervélo |
---|---|
Serie | Cervélo Áspero |
Fiets model | Heren, Unisex |
Frame | Cervélo All-Carbon |
Frame materiaal | Carbon |
Voorvork | Tapered Aspero Fork |
Groepset | SRAM Apex |
Versnellingen systeem | Derailleur |
Shifter | SRAM Apex 1 HRD, 11 spd |
Type shifter | Mechanisch |
Crankstel | SRAM Apex 1 40T |
Cassette | SRAM PG-1130, 11 spd 11-42 |
Ketting | SRAM PC-1110, 11spd |
Achterderailleur | SRAM Apex 1 |
Aantal versnellingen | 1x11 |
Bottom bracket | JY-BB 22/24 |
Type aandrijving | Ketting |
Product subgroep | Gravelbike |
Rem type | Schijfremmen |
Rem | SRAM Apex HRD |
Remschijf | SRAM Centerline 160mm |
Voorwiel | Alexrims Boondocks -7D, 28H, 24mm IW, 6-bolt, Tubeless Ready |
Achterwiel | Alexrims Boondocks -7D, 28H, 24mm IW, 6-bolt, Tubeless Ready |
Buitenband | Panaracer Gravel King SK Sport Folding 700x38 60tpi |
Zadelpen | Easton EA50 Alloy |
Zadel | Cervélo Road Saddle |
Het model fiets en de naamgeving er van hangt mede ook af van de naamgeving van het merk.
We hebben de typische heren en dames modellen. Maar ook stagger, uni of unisex en mixte of remixte zijn benamingen die langskomen.
In de filters gebruiken wij alleen de volgende:
> Heren | Het model met de hoge stang, een bovenbuis.
> Dames| Het model met lage instap, zonder bovenbuis
> Unisex | Unisex gebruiken we vrij veel. Unisex houdt in dat het voor iedereen is.
Fietsen met stagger of mixte geometrie zijn ook bedoeld als unisex modellen. Steeds vaker komt er door mannen ook de vraag naar een fiets met een gemakkelijke op- en afstap. Dan kom je automatisch op een fiets met een verlaagde of lage instap.
Het remtype geeft aan met welk systeem je tot stilstand wordt gebracht.
> Schijfremmen | Schijfremmen geven over het algemeen de beste en krachtigste remprestaties. Ze werken ook goed in natte omstandigheden. Schijfremmen hoeven minder vaak vervangen te worden dan velgremmen en ze slijten de velgrand van je wiel niet weg, het is dus ook duurzamen voor je velg. De remschijf
> Velgremmen | Een velgrem remt door een blokje dat tegen de velg drukt. Het is een lichtere optie dan schijfremmen en het is makkelijker te onderhouden. Het nadeel is dat je harder moet trekken aan de remhendels en bij nat weer werkt het minder goed. Daarnaast moet je ze vaker vervangen. Als je ze te laat vervangt kan het schade aan de velg aanbrengen.
> V-brakes | Een v-brake is in de volksmond een oud type velgrem. Het werkt met een remkabel die beide kanten van de rem tegen de velg drukken. Dit systeem is goedkoper dan velgremmen en vooral nog weer makkelijker te onthouden.
> Rollerbrakes | Rollerbrakes kennen de meeste mensen als de opvolger van de klassieke trommelremmen. De rollerbrake is gemonteerd aan de buitenkant van de naaf. Aan de binnenkant van het systeem draait een tandwiel met kartels wanneer je remt. Hierdoor worden metalen schijfjes - de rollers - naar buitengedrukt. Die rollers zorgen voor remkracht door tegen de trommel de drukken.
> Terugtraprem | Door met je trappers achteruit te trappena aciveer je de rem. De terugtraprem vind je vooral op kinderfietsen, maar ook nog op stadsfietsen met minder luxe. In de naaf van het achterwiel bevindt zich het remmechanisme. Het mechanisme duwt tegen de naaf, waardoor je tot stilstand komt. Hoe harder je achteruit trapt, hoe harder je remt.
> Hydraulisch | Zowel velg- als schijfremmen zijn hydraulisch te verkrijgen. Door middel van olie dat via een reservoir door een leiding naar de remklauw stroomt oefen je remkracht uit op de remschijf of remrand van de velg uit. Schijfremmen werken met zuigers in de remklauw die tegen de remschijven duwen. Velgremmen werken met remcilinders waarin de remblokken gemonteerd zitten. Met hydraulische remmen kun je beter de remkracht doseren.
> Mechanisch | Mechanishe remmen werken met een binnenkabel die door de buitenkabel loopt. Door aan de remhendel te trekken, trek je de binnenkabel aan die vervolgens de remblokken tegen de schijf of velg druk.
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.