Heb je vragen over dit product?
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.
Next level. Een mountainbike om die dromen groter te maken en jouw lat weer een stuk hoger te leggen. Met de bergen in gedachten is dit de mountainbike voor alles. Meer informatie
Waarom is dit de fiets voor jou?
Jij zoekt een mountainbike die tegen een stootje kan maar ook klaar voor serieuze ritten. Leuke fietspaden, snelle trails en gravelwegen. Het innovatieve en vooruitstrevende ontwerp van het frame combineert de meest geavanceerde trailgeometrie met verlaagde liggende achtervorken, wat zorgt voor een hogere rijkwaliteit en een slanker uiterlijk. Langer, lager, lichter en vooral leuker.
De versnellingskabels zijn netjes door het frame geleid. Uitgerust met een Shimano Alivio aandrijflijn en Tektro M275 schijfremmen krijg je een mountainbike van hoge kwaliteit.
De luchtgeveerde SR Suntour XCR-RL voorvork met 100mm veerweg geven je de controle op de stukken waar anderen het moeilijk beginnen te krijgen.
De brede Schwalbe Rocket Rick 2.25 banden zorgen voor dat laatste puzzelstukje. Er bestaat niet zoiets als teveel grip.
Merk | Cannondale |
---|---|
Serie | Cannondale Trail |
Fiets model | Heren, Unisex |
Frame | SmartForm C3 Alloy, SAVE, 1-1/8" headtube, post mount disc, StraightShot internal cable routing, dropper post compatible, BSA-73 |
Frame materiaal | Aluminium |
Voorvork | SR Suntour XCM-RL, 100mm, lockout, coil, 42mm offset (27.5") 46mm offset (29") |
Groepset | Shimano Alivio |
Versnellingen systeem | Derailleur |
Shifter | Shimano Alivio, 9-speed |
Type shifter | Mechanisch |
Crankstel | Shimano MT210, 36/22 |
Cassette | Shimano HG200, 11-36, 9-speed |
Ketting | KMC X9, 9-speed |
Achterderailleur | Shimano Alivio, Shadow SGS |
Aantal versnellingen | 2x9 |
Bottom bracket | Sealed bearing cartridge, square taper |
Type aandrijving | Ketting |
Type voorvork | Coilvering |
Product subgroep | Hardtail |
Lockout voor | Op demper |
Lockout achter | Geen |
Rem type | Schijfremmen |
Rem | Tektro M275 hydraulic disc, 160/160mm rotors |
Remschijf | Tektro hydraulic disc |
Voornaaf | Shimano HBTX 505 |
Achternaaf | Shimano FHTX505 |
Velg | Shimano FHTX505 |
Buitenband | Schwalbe Rocket Rick, 29x2.25" (27.5x2.25" - XS, SM), K-Guard |
Zadelpen | Cannondale 3, 6061 Alloy, 31.6 x 350mm (XS - SM), 400mm (MD-XL) |
Zadel | Cannondale Stage 3 |
Handvatten | Cannondale Dual-Density |
Fiets serie | Cannondale Trail |
Het model fiets en de naamgeving er van hangt mede ook af van de naamgeving van het merk.
We hebben de typische heren en dames modellen. Maar ook stagger, uni of unisex en mixte of remixte zijn benamingen die langskomen.
In de filters gebruiken wij alleen de volgende:
> Heren | Het model met de hoge stang, een bovenbuis.
> Dames| Het model met lage instap, zonder bovenbuis
> Unisex | Unisex gebruiken we vrij veel. Unisex houdt in dat het voor iedereen is.
Fietsen met stagger of mixte geometrie zijn ook bedoeld als unisex modellen. Steeds vaker komt er door mannen ook de vraag naar een fiets met een gemakkelijke op- en afstap. Dan kom je automatisch op een fiets met een verlaagde of lage instap.
Het remtype geeft aan met welk systeem je tot stilstand wordt gebracht.
> Schijfremmen | Schijfremmen geven over het algemeen de beste en krachtigste remprestaties. Ze werken ook goed in natte omstandigheden. Schijfremmen hoeven minder vaak vervangen te worden dan velgremmen en ze slijten de velgrand van je wiel niet weg, het is dus ook duurzamen voor je velg. De remschijf
> Velgremmen | Een velgrem remt door een blokje dat tegen de velg drukt. Het is een lichtere optie dan schijfremmen en het is makkelijker te onderhouden. Het nadeel is dat je harder moet trekken aan de remhendels en bij nat weer werkt het minder goed. Daarnaast moet je ze vaker vervangen. Als je ze te laat vervangt kan het schade aan de velg aanbrengen.
> V-brakes | Een v-brake is in de volksmond een oud type velgrem. Het werkt met een remkabel die beide kanten van de rem tegen de velg drukken. Dit systeem is goedkoper dan velgremmen en vooral nog weer makkelijker te onthouden.
> Rollerbrakes | Rollerbrakes kennen de meeste mensen als de opvolger van de klassieke trommelremmen. De rollerbrake is gemonteerd aan de buitenkant van de naaf. Aan de binnenkant van het systeem draait een tandwiel met kartels wanneer je remt. Hierdoor worden metalen schijfjes - de rollers - naar buitengedrukt. Die rollers zorgen voor remkracht door tegen de trommel de drukken.
> Terugtraprem | Door met je trappers achteruit te trappena aciveer je de rem. De terugtraprem vind je vooral op kinderfietsen, maar ook nog op stadsfietsen met minder luxe. In de naaf van het achterwiel bevindt zich het remmechanisme. Het mechanisme duwt tegen de naaf, waardoor je tot stilstand komt. Hoe harder je achteruit trapt, hoe harder je remt.
> Hydraulisch | Zowel velg- als schijfremmen zijn hydraulisch te verkrijgen. Door middel van olie dat via een reservoir door een leiding naar de remklauw stroomt oefen je remkracht uit op de remschijf of remrand van de velg uit. Schijfremmen werken met zuigers in de remklauw die tegen de remschijven duwen. Velgremmen werken met remcilinders waarin de remblokken gemonteerd zitten. Met hydraulische remmen kun je beter de remkracht doseren.
> Mechanisch | Mechanishe remmen werken met een binnenkabel die door de buitenkabel loopt. Door aan de remhendel te trekken, trek je de binnenkabel aan die vervolgens de remblokken tegen de schijf of velg druk.
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.