Heb je vragen over deze fiets?
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.
Time flies. Vergeet niet te genieten. Haal alles uit het leven. Ga met plezier naar je werk, op en neer naar de winkel, of op pad om nieuwe wegen te ontdekken. Fiets en doe Meer informatie
Merk | Cannondale |
---|---|
Serie | Cannondale Tesoro |
Fiets model | Heren |
Frame | SmartForm C2 Alloy, Headshok head tube, integrated rear rack |
Frame materiaal | Aluminium |
Voorvork | HeadShok Fatty DL50, 50mm, Isolated Damper Technology with lockout, OPI |
Groepset | Shimano XT |
Versnellingen systeem | Derailleur |
Shifter | Shimano Deore, 10-speed |
Type shifter | Mechanisch |
Crankstel | Shimano Deore 48/36/26T |
Cassette | Shimano HG500, 11-28, 10-speed |
Ketting | KMC X10, 10-speed |
Achterderailleur | Shimano XT |
Aantal versnellingen | 3x10 |
Bottom bracket | Shimano |
Type aandrijving | Ketting |
Product subgroep | Hybride Fiets |
Rem type | Schijfremmen |
Rem | Shimano MT400 hydraulic disc, 160/160mm RT10 rotors |
Remschijf | Shimano MT400 hydraulic disc |
Voornaaf | Shimano DH-3D37-QR Dynamo |
Achternaaf | Deore |
Velg | DC3.0, double wall w/eyelet, 32-hole |
Zadelpen | Cannondale C4, Alloy, 31.6 x 300mm |
Zadel | Selle Royal Ariel |
Handvatten | Cannondale Ergo Fitness Dual Density, Lock-On |
Fiets serie | Cannondale Tesoro |
Het model fiets en de naamgeving er van hangt mede ook af van de naamgeving van het merk.
We hebben de typische heren en dames modellen. Maar ook stagger, uni of unisex en mixte of remixte zijn benamingen die langskomen.
In de filters gebruiken wij alleen de volgende:
> Heren | Het model met de hoge stang, een bovenbuis.
> Dames| Het model met lage instap, zonder bovenbuis
> Unisex | Unisex gebruiken we vrij veel. Unisex houdt in dat het voor iedereen is.
Fietsen met stagger of mixte geometrie zijn ook bedoeld als unisex modellen. Steeds vaker komt er door mannen ook de vraag naar een fiets met een gemakkelijke op- en afstap. Dan kom je automatisch op een fiets met een verlaagde of lage instap.
Het remtype geeft aan met welk systeem je tot stilstand wordt gebracht.
> Schijfremmen | Schijfremmen geven over het algemeen de beste en krachtigste remprestaties. Ze werken ook goed in natte omstandigheden. Schijfremmen hoeven minder vaak vervangen te worden dan velgremmen en ze slijten de velgrand van je wiel niet weg, het is dus ook duurzamen voor je velg. De remschijf
> Velgremmen | Een velgrem remt door een blokje dat tegen de velg drukt. Het is een lichtere optie dan schijfremmen en het is makkelijker te onderhouden. Het nadeel is dat je harder moet trekken aan de remhendels en bij nat weer werkt het minder goed. Daarnaast moet je ze vaker vervangen. Als je ze te laat vervangt kan het schade aan de velg aanbrengen.
> V-brakes | Een v-brake is in de volksmond een oud type velgrem. Het werkt met een remkabel die beide kanten van de rem tegen de velg drukken. Dit systeem is goedkoper dan velgremmen en vooral nog weer makkelijker te onthouden.
> Rollerbrakes | Rollerbrakes kennen de meeste mensen als de opvolger van de klassieke trommelremmen. De rollerbrake is gemonteerd aan de buitenkant van de naaf. Aan de binnenkant van het systeem draait een tandwiel met kartels wanneer je remt. Hierdoor worden metalen schijfjes - de rollers - naar buitengedrukt. Die rollers zorgen voor remkracht door tegen de trommel de drukken.
> Terugtraprem | Door met je trappers achteruit te trappena aciveer je de rem. De terugtraprem vind je vooral op kinderfietsen, maar ook nog op stadsfietsen met minder luxe. In de naaf van het achterwiel bevindt zich het remmechanisme. Het mechanisme duwt tegen de naaf, waardoor je tot stilstand komt. Hoe harder je achteruit trapt, hoe harder je remt.
> Hydraulisch | Zowel velg- als schijfremmen zijn hydraulisch te verkrijgen. Door middel van olie dat via een reservoir door een leiding naar de remklauw stroomt oefen je remkracht uit op de remschijf of remrand van de velg uit. Schijfremmen werken met zuigers in de remklauw die tegen de remschijven duwen. Velgremmen werken met remcilinders waarin de remblokken gemonteerd zitten. Met hydraulische remmen kun je beter de remkracht doseren.
> Mechanisch | Mechanishe remmen werken met een binnenkabel die door de buitenkabel loopt. Door aan de remhendel te trekken, trek je de binnenkabel aan die vervolgens de remblokken tegen de schijf of velg druk.
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.