Heb je vragen over dit product?
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.
De Synapse is Cannondale’s meest comfortabele, trefzekere, mega-allround wegfiets. Simpelweg gemaakt voor elk denkbaar wegdek. Rij soepel, rij snel, rij zeker. Jij bepaalt, de Synapse is er klaar voor. De openbare weg, dat klinkerpad, klimmen en dalen, niet nadenken, rijden. Met alle comfort rij jij die lange rit. Meer informatie
Waarom is dit de fiets voor jou?
Dit is die mega-allrounder die jou laat fietsen waar jij wil fietsen. Met subtiele flexzones in de achtervork, zitbuis en zadelpen worden trillingen en schokken geabsorbeerd. Dit zonder extra gewicht of het afvlakken van het racy rijgevoel. Dit is de beste allrounder ooit.
Een vederlichte carbonconstructie en een subtiel aerodynamisch design. Een maat specifieke geometrie geeft de juiste stijfheid. Completer dan de Synapse zijn ze er niet. Een uitgebalanceerde fietshouding, trefzekere handling, ruimte voor 35mm-banden voor extra demping en grip en genoeg houders voor accessoires en bidons. Klaar voor elke opdracht.
SmartSense maakt jouw fiets ook nog eens een stuk veiliger. Wat is het SmartSense systeem? SmartSense is een samenwerking van Cannondale en Garmin. Het bestaat uit slimme verlichting in de L-versie. De RL-versie heeft ook een radar voor achteropkomend verkeer en RLE heeft dat alles en elektronisch schakelen.
Deze Carbon 2RL is uitgerust met Shimano Ultegra 2x11-speed groepset met hydraulische schijfremmen. De letters RL staan voor het type SmartSense, namelijk: Radar em Lights. Je beschikt over lichten met dagrijverlichting en radar dat achteropkomend verkeer detecteert.
Merk | Cannondale |
---|---|
Serie | Cannondale Synapse |
Fiets model | Heren, Unisex |
Frame | Synapse Carbon, SmartSense enabled, Proportional Response size-specific design, BSA threaded BB, flat mount brake, 12x142mm thru-axle, thru-tube internal cable routing with Switch Plate, removable fender bridge, hidden rack/fender mounts |
Frame materiaal | Carbon |
Voorvork | Synapse Carbon, integrated crown race, Proportional Response size-specific design, 12x100mm thru-axle, thru-tube internal routing, hidden fender mounts |
Groepset | Shimano Ultegra |
Versnellingen systeem | Derailleur |
Shifter | Shimano Ultegra hydraulic disc, 11-speed |
Type shifter | Mechanisch |
Crankstel | Shimano Ultegra, BSA, 50/34 |
Cassette | Shimano Ultegra HG800, 11-34, 11-speed |
Ketting | Shimano HG701, 11-speed |
Achterderailleur | Shimano Ultegra GS |
Aantal versnellingen | 2x11 |
Bottom bracket | Shimano R60 BSA |
Type aandrijving | Ketting |
Product subgroep | Endurance racefietsen |
Rem type | Schijfremmen |
Rem | Shimano Ultegra hydraulic |
Remschijf | Shimano Ultegra hydraulic disc, 160/160mm RT800 rotors |
Voornaaf | Fulcrum Rapid Red 900, 12x100mm centerlock |
Achternaaf | Fulcrum Rapid Red 900, 12x142mm centerlock |
Velg | Fulcrum Rapid Red 900 |
Buitenband | Vittoria Rubino Pro Bright Black, 700 x 30c, reflective |
Zadelpen | Cannondale 3 SmartSense, 6061 Alloy, 27.2 x 350mm (48-56), 400mm (58-61) |
Zadel | Fizik Aliante Delta, S-alloy rails |
Het model fiets en de naamgeving er van hangt mede ook af van de naamgeving van het merk.
We hebben de typische heren en dames modellen. Maar ook stagger, uni of unisex en mixte of remixte zijn benamingen die langskomen.
In de filters gebruiken wij alleen de volgende:
> Heren | Het model met de hoge stang, een bovenbuis.
> Dames| Het model met lage instap, zonder bovenbuis
> Unisex | Unisex gebruiken we vrij veel. Unisex houdt in dat het voor iedereen is.
Fietsen met stagger of mixte geometrie zijn ook bedoeld als unisex modellen. Steeds vaker komt er door mannen ook de vraag naar een fiets met een gemakkelijke op- en afstap. Dan kom je automatisch op een fiets met een verlaagde of lage instap.
Het remtype geeft aan met welk systeem je tot stilstand wordt gebracht.
> Schijfremmen | Schijfremmen geven over het algemeen de beste en krachtigste remprestaties. Ze werken ook goed in natte omstandigheden. Schijfremmen hoeven minder vaak vervangen te worden dan velgremmen en ze slijten de velgrand van je wiel niet weg, het is dus ook duurzamen voor je velg. De remschijf
> Velgremmen | Een velgrem remt door een blokje dat tegen de velg drukt. Het is een lichtere optie dan schijfremmen en het is makkelijker te onderhouden. Het nadeel is dat je harder moet trekken aan de remhendels en bij nat weer werkt het minder goed. Daarnaast moet je ze vaker vervangen. Als je ze te laat vervangt kan het schade aan de velg aanbrengen.
> V-brakes | Een v-brake is in de volksmond een oud type velgrem. Het werkt met een remkabel die beide kanten van de rem tegen de velg drukken. Dit systeem is goedkoper dan velgremmen en vooral nog weer makkelijker te onthouden.
> Rollerbrakes | Rollerbrakes kennen de meeste mensen als de opvolger van de klassieke trommelremmen. De rollerbrake is gemonteerd aan de buitenkant van de naaf. Aan de binnenkant van het systeem draait een tandwiel met kartels wanneer je remt. Hierdoor worden metalen schijfjes - de rollers - naar buitengedrukt. Die rollers zorgen voor remkracht door tegen de trommel de drukken.
> Terugtraprem | Door met je trappers achteruit te trappena aciveer je de rem. De terugtraprem vind je vooral op kinderfietsen, maar ook nog op stadsfietsen met minder luxe. In de naaf van het achterwiel bevindt zich het remmechanisme. Het mechanisme duwt tegen de naaf, waardoor je tot stilstand komt. Hoe harder je achteruit trapt, hoe harder je remt.
> Hydraulisch | Zowel velg- als schijfremmen zijn hydraulisch te verkrijgen. Door middel van olie dat via een reservoir door een leiding naar de remklauw stroomt oefen je remkracht uit op de remschijf of remrand van de velg uit. Schijfremmen werken met zuigers in de remklauw die tegen de remschijven duwen. Velgremmen werken met remcilinders waarin de remblokken gemonteerd zitten. Met hydraulische remmen kun je beter de remkracht doseren.
> Mechanisch | Mechanishe remmen werken met een binnenkabel die door de buitenkabel loopt. Door aan de remhendel te trekken, trek je de binnenkabel aan die vervolgens de remblokken tegen de schijf of velg druk.
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.