Heb je vragen over dit product?
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.
De legende van de SuperSix is naar een nieuw level getild. Alle bestaande uitmuntende kenmerken van het vorige model zijn aangevuld om next level topprestaties te leveren. De nieuwste generatie SuperSix het lichtste van het snelste en het snelste van het lichtste. Meer informatie
Waarom is dit de racefiets voor jou?
De SuperSix EVO is de nieuwe standaard binnen topklasse racefietsframes. SuperSix EVO stond al voor direct, levendig en soepel en de nieuwe generatie behoudt die kenmerken en plust ze met nieuwe innovaties op gebied van gewicht en aerodynamica.
Met de SuperSix EVO ga jij voor genadeloze topprestaties. De aerodynamica lat is opnieuw hoger gelegd door Cannondale. Een lagere weerstand die je nodig hebt voor een aerobike in combinatie met een lichter frame dan de vorige SuperSix. Aero fietsen waren tot nu toe altijd zwaarder dan klimfietsen, met SuperSix breekt Cannondale met die wet. Kies dus niet meer voor aero óf licht, kies gewoon voor het beste van beide.
Ook de looks hebben een flinke boost gekregen. Niet alleen qua vorm van het frame, maar ook wat betreft kleurkeuze en afwerking. Interne bekabeling, prachtige geïntegreerde zadelbuis en meer oogstrelende details. De fiets is niet langer ontworpen met losse onderdelen, maar als 1 geheel met frame, voorvork, stuur, zadelpen en wielen.
Het frame van de Hi-MOD 2 weegt slechts 810 gram. Hi-MOD carbon is vederlicht en fabelachtig snel. Door de afmontage met Shimano's draadloos elektronische Ultegra Di2 schakelsysteem en hydraulische schijfremmen geniet je iedere rit van verfijnd schakelen en remmen. Een Vison Trimax Carbon aerostuur, HollowGram 50 R-SL carbon tubeless ready wielen, C1 Aero carbon zadelpen en Prologo Dimension TiRox NDR zadel met titanium rails maken de snelheidsgerichte afwerking compleet.
Merk | Cannondale |
---|---|
Serie | Cannondale SuperSix EVO |
Fiets model | Heren |
Frame | SuperSix EVO Hi-MOD Carbon, integrated cable routing w/ Switchplate, 12x142 Syntace thru-axle, BSA 68mm threaded BB, flat mount disc, integrated seat binder, SmartSense compatible |
Frame materiaal | Carbon |
Voorvork | SuperSix EVO Hi-MOD Carbon, integrated crown race, 12x100mm Syntace thru-axle, flat mount disc, internal routing, 1-1/8" to 1-1/4" Delta steerer, 55mm offset (44-54cm), 45mm offset (56-61cm) |
Groepset | Shimano Ultegra Di2 |
Versnellingen systeem | Derailleur |
Shifter | Shimano Ultegra Di2 R8170, wireless, 2x12 |
Type shifter | Elektronisch |
Crankstel | Shimano Ultegra R8200, 52/36 |
Cassette | Shimano Ultegra R8200, 11-30, 12-speed |
Ketting | Shimano Ultegra, 12-speed |
Achterderailleur | Shimano Ultegra Di2 R8150 |
Aantal versnellingen | 2x12 |
Bottom bracket | Shimano BSA 68 |
Type aandrijving | Ketting |
Product subgroep | Allrounders en Klimfietsen |
Rem type | Schijfremmen |
Rem | Shimano Ultegra Di2 R8170 hydraulic disc |
Remschijf | Shimano Ultegra R8170, 160/140mm MT800 rotors |
Voornaaf | HollowGram, sealed bearing 12x100mm centerlock |
Achternaaf | HollowGram, 12x142mm centerlock w/ DT Swiss 240 internals |
Velg | HollowGram 50 R-SL, Carbon, 20h front, 24h rear, 50mm deep, 21mm inner width, tubeless ready |
Buitenband | Continental Grand Prix 5000, 700x25c |
Zadelpen | Cannondale C1 Aero 40 Carbon, 0mm offset (44-48cm), 20mm offset (51-61cm) |
Zadel | Prologo Dimension TiRox NDR, Titanium Rails |
Handvatten | Cannondale Bar Tape, 3.5mm |
Fiets serie | Cannondale SuperSix |
Het model fiets en de naamgeving er van hangt mede ook af van de naamgeving van het merk.
We hebben de typische heren en dames modellen. Maar ook stagger, uni of unisex en mixte of remixte zijn benamingen die langskomen.
In de filters gebruiken wij alleen de volgende:
> Heren | Het model met de hoge stang, een bovenbuis.
> Dames| Het model met lage instap, zonder bovenbuis
> Unisex | Unisex gebruiken we vrij veel. Unisex houdt in dat het voor iedereen is.
Fietsen met stagger of mixte geometrie zijn ook bedoeld als unisex modellen. Steeds vaker komt er door mannen ook de vraag naar een fiets met een gemakkelijke op- en afstap. Dan kom je automatisch op een fiets met een verlaagde of lage instap.
Het remtype geeft aan met welk systeem je tot stilstand wordt gebracht.
> Schijfremmen | Schijfremmen geven over het algemeen de beste en krachtigste remprestaties. Ze werken ook goed in natte omstandigheden. Schijfremmen hoeven minder vaak vervangen te worden dan velgremmen en ze slijten de velgrand van je wiel niet weg, het is dus ook duurzamen voor je velg. De remschijf
> Velgremmen | Een velgrem remt door een blokje dat tegen de velg drukt. Het is een lichtere optie dan schijfremmen en het is makkelijker te onderhouden. Het nadeel is dat je harder moet trekken aan de remhendels en bij nat weer werkt het minder goed. Daarnaast moet je ze vaker vervangen. Als je ze te laat vervangt kan het schade aan de velg aanbrengen.
> V-brakes | Een v-brake is in de volksmond een oud type velgrem. Het werkt met een remkabel die beide kanten van de rem tegen de velg drukken. Dit systeem is goedkoper dan velgremmen en vooral nog weer makkelijker te onthouden.
> Rollerbrakes | Rollerbrakes kennen de meeste mensen als de opvolger van de klassieke trommelremmen. De rollerbrake is gemonteerd aan de buitenkant van de naaf. Aan de binnenkant van het systeem draait een tandwiel met kartels wanneer je remt. Hierdoor worden metalen schijfjes - de rollers - naar buitengedrukt. Die rollers zorgen voor remkracht door tegen de trommel de drukken.
> Terugtraprem | Door met je trappers achteruit te trappena aciveer je de rem. De terugtraprem vind je vooral op kinderfietsen, maar ook nog op stadsfietsen met minder luxe. In de naaf van het achterwiel bevindt zich het remmechanisme. Het mechanisme duwt tegen de naaf, waardoor je tot stilstand komt. Hoe harder je achteruit trapt, hoe harder je remt.
> Hydraulisch | Zowel velg- als schijfremmen zijn hydraulisch te verkrijgen. Door middel van olie dat via een reservoir door een leiding naar de remklauw stroomt oefen je remkracht uit op de remschijf of remrand van de velg uit. Schijfremmen werken met zuigers in de remklauw die tegen de remschijven duwen. Velgremmen werken met remcilinders waarin de remblokken gemonteerd zitten. Met hydraulische remmen kun je beter de remkracht doseren.
> Mechanisch | Mechanishe remmen werken met een binnenkabel die door de buitenkabel loopt. Door aan de remhendel te trekken, trek je de binnenkabel aan die vervolgens de remblokken tegen de schijf of velg druk.
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.