Heb je vragen over dit product?
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.
Dit is een compleet nieuwe kijk op de hardtail, dit is de Scalpel HT Carbon 4. Wil jij dominantie tijdens jouw wedstrijden bergop en bergaf, dan is dit de bike die dat in zich heeft. Wil je die laatste stap maken richting het podium? Zoek niet verder. Dit is het gereedschap voor snelheid, efficiëntie en uithoudingsvermogen. Meer informatie
Waarom is dit de fiets voor jou?
Jij wil die ultieme racer die onbegrensd vertrouwen geeft. Geen twijfel meer in een afdaling, je voelt het vertrouwen. Stabiliteit dankzij de luie 66.5° balhoofdhoek. Later in de remmen. Harder door de bochten. De baas van de afdaling.
De steile zitbuishoek en het Proportional Response Design zorgen ervoor dat je precies midden tussen de wielen zit, waardoor je meer grip en power hebt tijdens het klimmen en meer controle en vertrouwen tijdens het dalen.
Het frame weegt slechts 895 gram, dat maakt klimmen een stuk makkelijker. Jij wil meer controle, meer snelheid. De RockShox SID SL heeft 100mm veerweg. Een lichte voorvork die zorgt voor een comfortabele en stabiele voorkant. En rij je een keer niet over een biljartlaken dan vangen de lage staande achtervork en speciale flexzones in de liggende achtervork vangen samen de grootste klappen op. Het resultaat: meer controle, meer comfort, minder vermoeidheid.
Afgemonteerd met Shimano XT 12-speed versnellingen voor moeiteloos schakelen met precisie.
Merk | Cannondale |
---|---|
Serie | Cannondale Scalpel Hardtail |
Fiets model | Heren, Unisex |
Frame | Scalpel HT Carbon, Proportional Response Design, PF30-83, tapered head tube, 55mm chainline, Speed Release 12mm thru axle w/UDH hanger |
Frame materiaal | Carbon |
Voorvork | RockShox SID SL , 100mm, Debonair, remote lockout, 15x110mm thru-axle, tapered steerer, 44mm offset |
Groepset | Shimano XT |
Versnellingen systeem | Derailleur |
Shifter | Shimano Deore M6100, 12-speed |
Type shifter | Mechanisch |
Crankstel | Shimano M5121, 30T, 55mm chainline |
Cassette | Shimano Deore M6100, 10-51, 12-speed |
Ketting | Shimano Deore, 12-speed |
Achterderailleur | Shimano XT |
Aantal versnellingen | 1x12 |
Bottom bracket | Cannondale Alloy PressFit 30 - 24mm |
Type aandrijving | Ketting |
Type voorvork | Luchtvering |
Product subgroep | Hardtail |
Lockout voor | Op stuur |
Rem type | Schijfremmen |
Rem | Shimano MT500 hydraulic disc |
Remschijf | Shimano MT501 hydraulic disc, 160/160mm RT54 rotors |
Voornaaf | Shimano MT410, 15x110mm thru-axle |
Achternaaf | Shimano MT410, 12x148mm thru-axle |
Achterwiel | Shimano MT410, 12x148mm thru-axle |
Velg | WTB STX i23, 32h, tubeless ready |
Buitenband | (F) Schwalbe Racing Ray EVO, 29 x 2.25", Twinskin, tubeless ready, (R) Schwalbe Racing Ralph EVO, 29 x 2.25", SnakeSkin, Addix compound, tubeless ready |
Schokdemper voor | RockShox SID SL , 100mm, Debonair, remote lockout, 15x110mm thru-axle, tapered steerer, 44mm offset |
Cannondale 2, 6061 Alloy, 31.8, 7° | |
Zadelpen | C3 Alloy, 27.2x400mm |
Zadel | Fabric Scoop Shallow Sport, steel rails |
Handvatten | Fabric Funguy |
Fiets serie | Cannondale Scalpel HT |
Het model fiets en de naamgeving er van hangt mede ook af van de naamgeving van het merk.
We hebben de typische heren en dames modellen. Maar ook stagger, uni of unisex en mixte of remixte zijn benamingen die langskomen.
In de filters gebruiken wij alleen de volgende:
> Heren | Het model met de hoge stang, een bovenbuis.
> Dames| Het model met lage instap, zonder bovenbuis
> Unisex | Unisex gebruiken we vrij veel. Unisex houdt in dat het voor iedereen is.
Fietsen met stagger of mixte geometrie zijn ook bedoeld als unisex modellen. Steeds vaker komt er door mannen ook de vraag naar een fiets met een gemakkelijke op- en afstap. Dan kom je automatisch op een fiets met een verlaagde of lage instap.
Het remtype geeft aan met welk systeem je tot stilstand wordt gebracht.
> Schijfremmen | Schijfremmen geven over het algemeen de beste en krachtigste remprestaties. Ze werken ook goed in natte omstandigheden. Schijfremmen hoeven minder vaak vervangen te worden dan velgremmen en ze slijten de velgrand van je wiel niet weg, het is dus ook duurzamen voor je velg. De remschijf
> Velgremmen | Een velgrem remt door een blokje dat tegen de velg drukt. Het is een lichtere optie dan schijfremmen en het is makkelijker te onderhouden. Het nadeel is dat je harder moet trekken aan de remhendels en bij nat weer werkt het minder goed. Daarnaast moet je ze vaker vervangen. Als je ze te laat vervangt kan het schade aan de velg aanbrengen.
> V-brakes | Een v-brake is in de volksmond een oud type velgrem. Het werkt met een remkabel die beide kanten van de rem tegen de velg drukken. Dit systeem is goedkoper dan velgremmen en vooral nog weer makkelijker te onthouden.
> Rollerbrakes | Rollerbrakes kennen de meeste mensen als de opvolger van de klassieke trommelremmen. De rollerbrake is gemonteerd aan de buitenkant van de naaf. Aan de binnenkant van het systeem draait een tandwiel met kartels wanneer je remt. Hierdoor worden metalen schijfjes - de rollers - naar buitengedrukt. Die rollers zorgen voor remkracht door tegen de trommel de drukken.
> Terugtraprem | Door met je trappers achteruit te trappena aciveer je de rem. De terugtraprem vind je vooral op kinderfietsen, maar ook nog op stadsfietsen met minder luxe. In de naaf van het achterwiel bevindt zich het remmechanisme. Het mechanisme duwt tegen de naaf, waardoor je tot stilstand komt. Hoe harder je achteruit trapt, hoe harder je remt.
> Hydraulisch | Zowel velg- als schijfremmen zijn hydraulisch te verkrijgen. Door middel van olie dat via een reservoir door een leiding naar de remklauw stroomt oefen je remkracht uit op de remschijf of remrand van de velg uit. Schijfremmen werken met zuigers in de remklauw die tegen de remschijven duwen. Velgremmen werken met remcilinders waarin de remblokken gemonteerd zitten. Met hydraulische remmen kun je beter de remkracht doseren.
> Mechanisch | Mechanishe remmen werken met een binnenkabel die door de buitenkabel loopt. Door aan de remhendel te trekken, trek je de binnenkabel aan die vervolgens de remblokken tegen de schijf of velg druk.
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.