Heb je vragen over deze fiets?
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.
Een urban legende, de ultieme stadsfiets. Dat is de Bad Boy van Cannondale. Elegantie en agressie in 1 fiets. Hiermee flits je iedere opstopping voorbij. Meer informatie
Waarom is dit de fiets voor jou?
Jij wilt elegant en snel de stad doorkuisen, zonder hinderlijke files. De Bad Boy is de ultieme urban fiets. Het slimme en futuristische design zal menig omstander met open mond doen omkijken.
Allereerst de herkenbare Lefty voorvork. Die valt op, maar is ook functioneel. Stijfheid en nauwkeurig stuurgedrag gegarandeerd. En speciaal voor stadsgebruik uitgerust met een heldere, geïntegreerde SuperNova led-strip om je extra zichtbaarheid te geven. Ook aan de achterzijde is een led-strip geïntegreerd in de zadelpen. Ook de stuurpen zal bekijks trekken. De Bad Boy Si stuurpen met sandwich constructie is licht en stijf en zorgt bovenal voor een coole biker-achtige uitstraling.
Het OPI SmartForm C1 frame is super sterk doordat het uit 1 stuk aluminium gesmeed. Met de Shimano Alfine 8-speed versnellingsnaaf en Gates CDX carbon drive riem is onderhoud aan de aandrijflijn tot een minimum beperkt.
Merk | Cannondale |
---|---|
Fiets model | Heren, Unisex |
Frame | SmartForm C1 Alloy, integrated Urban Armor bumper, BSA, 1-1/8" headtube, sliding dropout |
Frame materiaal | Aluminium |
Voorvork | Lefty LightPipe rigid, integrated SuperNova LED lightstrip, USB rechargeable battery, 1-1/8" steerer |
Groepset | Shimano Alfine |
Versnellingen systeem | Naaf |
Shifter | Shimano Alfine Rapidfire, 8-speed |
Type shifter | Mechanisch |
Crankstel | Gates S150, Gates Belt Drive CDX sprocket 46T |
Cassette | Gates, CDX, 22T |
Ketting | Gates Carbon Drive, CDX Centertrack, 113T |
Aantal versnellingen | 1x8 |
Bottom bracket | Thun Zumba |
Type aandrijving | Riem |
Product subgroep | Hybride Fiets |
Rem type | Schijfremmen |
Rem | Shimano MT401 hydraulic disc |
Remschijf | Shimano MT400 hydraulic disc, 160/160mm RT26/RT30 rotors |
Voornaaf | Lefty 50 front |
Achternaaf | Shimano Alfine 8-speed internal rear |
Velg | Cannondale, double wall w/eyelets, 32h |
Buitenband | WTB Byway, 650b x 40c |
Zadelpen | LightSkin w/ integrated rear LED light, 31.6, USB Rechargeable |
Zadel | Fabric Scoop Radius Elite, cro-mo rails |
Handvatten | Fabric Silicone Cell |
Fiets serie | Cannondale Bad Boy |
Het model fiets en de naamgeving er van hangt mede ook af van de naamgeving van het merk.
We hebben de typische heren en dames modellen. Maar ook stagger, uni of unisex en mixte of remixte zijn benamingen die langskomen.
In de filters gebruiken wij alleen de volgende:
> Heren | Het model met de hoge stang, een bovenbuis.
> Dames| Het model met lage instap, zonder bovenbuis
> Unisex | Unisex gebruiken we vrij veel. Unisex houdt in dat het voor iedereen is.
Fietsen met stagger of mixte geometrie zijn ook bedoeld als unisex modellen. Steeds vaker komt er door mannen ook de vraag naar een fiets met een gemakkelijke op- en afstap. Dan kom je automatisch op een fiets met een verlaagde of lage instap.
Het remtype geeft aan met welk systeem je tot stilstand wordt gebracht.
> Schijfremmen | Schijfremmen geven over het algemeen de beste en krachtigste remprestaties. Ze werken ook goed in natte omstandigheden. Schijfremmen hoeven minder vaak vervangen te worden dan velgremmen en ze slijten de velgrand van je wiel niet weg, het is dus ook duurzamen voor je velg. De remschijf
> Velgremmen | Een velgrem remt door een blokje dat tegen de velg drukt. Het is een lichtere optie dan schijfremmen en het is makkelijker te onderhouden. Het nadeel is dat je harder moet trekken aan de remhendels en bij nat weer werkt het minder goed. Daarnaast moet je ze vaker vervangen. Als je ze te laat vervangt kan het schade aan de velg aanbrengen.
> V-brakes | Een v-brake is in de volksmond een oud type velgrem. Het werkt met een remkabel die beide kanten van de rem tegen de velg drukken. Dit systeem is goedkoper dan velgremmen en vooral nog weer makkelijker te onthouden.
> Rollerbrakes | Rollerbrakes kennen de meeste mensen als de opvolger van de klassieke trommelremmen. De rollerbrake is gemonteerd aan de buitenkant van de naaf. Aan de binnenkant van het systeem draait een tandwiel met kartels wanneer je remt. Hierdoor worden metalen schijfjes - de rollers - naar buitengedrukt. Die rollers zorgen voor remkracht door tegen de trommel de drukken.
> Terugtraprem | Door met je trappers achteruit te trappena aciveer je de rem. De terugtraprem vind je vooral op kinderfietsen, maar ook nog op stadsfietsen met minder luxe. In de naaf van het achterwiel bevindt zich het remmechanisme. Het mechanisme duwt tegen de naaf, waardoor je tot stilstand komt. Hoe harder je achteruit trapt, hoe harder je remt.
> Hydraulisch | Zowel velg- als schijfremmen zijn hydraulisch te verkrijgen. Door middel van olie dat via een reservoir door een leiding naar de remklauw stroomt oefen je remkracht uit op de remschijf of remrand van de velg uit. Schijfremmen werken met zuigers in de remklauw die tegen de remschijven duwen. Velgremmen werken met remcilinders waarin de remblokken gemonteerd zitten. Met hydraulische remmen kun je beter de remkracht doseren.
> Mechanisch | Mechanishe remmen werken met een binnenkabel die door de buitenkabel loopt. Door aan de remhendel te trekken, trek je de binnenkabel aan die vervolgens de remblokken tegen de schijf of velg druk.
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.