Heb je vragen over dit product?
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.
Super snel en super veelzijdig, dat is de Basso Diamante SV. Deze Italiaanse volbloed racer ziet er net zo strak en snel uit als dat hij op de weg is. Aero-shaped buizen, snelle cockpit en geïntegreerde bekabeling! Meer informatie
Waarom is dit de racefiets voor jou?
In deze Italiaanse parel zit een hoop passie die zich presenteert in looks en snelheid! Een racefiets met aero-voordeel, waarbij niet alleen je concurrenten je zullen nakijken, maar ook alle publiek watertandend zal toekijken.
Basso bouwt de Diamante SV met maatspecifieke geometrie voor dezelfde perfecte rijeigenschappen per framemaat. De lage plaatsing van de achterdriehoek geeft de Diamante SV een reactief karakter, waarmee jij als eerste de bocht uit zult accelereren.
Ook de cockpit is stijf en licht. De ergonomische Levita geïntegreerde stuur/stuurpen combinatie biedt nauwkeurige handling. In het stuur is een standaard Integra Head Unit Mount geplaatst, waarop je je fietscomputer kunt plaatsen (oa. Garmin Edge compatible, voor Wahoo zijn adapters beschikbaar).
Deze versie van de Diamante SV is afgemonteerd met Shimano's elektronische Ultegra Di2 groepset. De Mictrotech RE38 wielen zijn geschikt voor allround gebruik, gemaakt van UD T700 carbon, tubeless ready en met een 38mm velghoogte
Merk | Basso |
---|---|
Serie | Basso Diamante SV |
Fiets model | Heren, Unisex |
Frame | 100% 3K Torayca HMCF T1000 and T800, aero-shaped |
Frame materiaal | Carbon |
Voorvork | Diamante SV full carbon 3K Torayca HMCF T1000 and T800 |
Groepset | Shimano Ultegra Di2 |
Versnellingen systeem | Derailleur |
Shifter | Shimano Ultegra DI2 Dual Control 12 s |
Type shifter | Elektronisch |
Crankstel | Shimano Ultegra Hollowtech II - 170 / 172.5 /175 - 50-34 / 52-36 |
Cassette | Shimano Ultegra 12 s / 10-32 |
Ketting | Shimano Ultegra 11s |
Achterderailleur | Shimano Ultegra DI2 12 s |
Aantal versnellingen | 2x12 |
Bottom bracket | Shimano Ultegra |
Type aandrijving | Ketting |
Product subgroep | Aero racefietsen |
Rem type | Schijfremmen |
Rem | Shimano Ultegra hydraulic disc |
Remschijf | Front: Shimano Ultegra 160 mm; Rear: Shimano Ultegra 140 mm |
Voornaaf | 24-24 holes Alloy Body |
Achternaaf | 24-24 holes Alloy Body |
Velg | Microtech RE 38 |
Buitenband | Continental GP5000 x 28 mm |
Maximale bandenmaat | 32c |
LEVITA INTEGRATED HANDLEBAR | |
Zadelpen | Diamante SV -15 mm Seatpost |
Zadel | Selle Italia Flite Boost SuperFlow Carbon |
Handvatten | "The Ribbon" Road Handlebar Tape |
Fiets serie | Basso Diamante SV |
Het model fiets en de naamgeving er van hangt mede ook af van de naamgeving van het merk.
We hebben de typische heren en dames modellen. Maar ook stagger, uni of unisex en mixte of remixte zijn benamingen die langskomen.
In de filters gebruiken wij alleen de volgende:
> Heren | Het model met de hoge stang, een bovenbuis.
> Dames| Het model met lage instap, zonder bovenbuis
> Unisex | Unisex gebruiken we vrij veel. Unisex houdt in dat het voor iedereen is.
Fietsen met stagger of mixte geometrie zijn ook bedoeld als unisex modellen. Steeds vaker komt er door mannen ook de vraag naar een fiets met een gemakkelijke op- en afstap. Dan kom je automatisch op een fiets met een verlaagde of lage instap.
Het remtype geeft aan met welk systeem je tot stilstand wordt gebracht.
> Schijfremmen | Schijfremmen geven over het algemeen de beste en krachtigste remprestaties. Ze werken ook goed in natte omstandigheden. Schijfremmen hoeven minder vaak vervangen te worden dan velgremmen en ze slijten de velgrand van je wiel niet weg, het is dus ook duurzamen voor je velg. De remschijf
> Velgremmen | Een velgrem remt door een blokje dat tegen de velg drukt. Het is een lichtere optie dan schijfremmen en het is makkelijker te onderhouden. Het nadeel is dat je harder moet trekken aan de remhendels en bij nat weer werkt het minder goed. Daarnaast moet je ze vaker vervangen. Als je ze te laat vervangt kan het schade aan de velg aanbrengen.
> V-brakes | Een v-brake is in de volksmond een oud type velgrem. Het werkt met een remkabel die beide kanten van de rem tegen de velg drukken. Dit systeem is goedkoper dan velgremmen en vooral nog weer makkelijker te onthouden.
> Rollerbrakes | Rollerbrakes kennen de meeste mensen als de opvolger van de klassieke trommelremmen. De rollerbrake is gemonteerd aan de buitenkant van de naaf. Aan de binnenkant van het systeem draait een tandwiel met kartels wanneer je remt. Hierdoor worden metalen schijfjes - de rollers - naar buitengedrukt. Die rollers zorgen voor remkracht door tegen de trommel de drukken.
> Terugtraprem | Door met je trappers achteruit te trappena aciveer je de rem. De terugtraprem vind je vooral op kinderfietsen, maar ook nog op stadsfietsen met minder luxe. In de naaf van het achterwiel bevindt zich het remmechanisme. Het mechanisme duwt tegen de naaf, waardoor je tot stilstand komt. Hoe harder je achteruit trapt, hoe harder je remt.
> Hydraulisch | Zowel velg- als schijfremmen zijn hydraulisch te verkrijgen. Door middel van olie dat via een reservoir door een leiding naar de remklauw stroomt oefen je remkracht uit op de remschijf of remrand van de velg uit. Schijfremmen werken met zuigers in de remklauw die tegen de remschijven duwen. Velgremmen werken met remcilinders waarin de remblokken gemonteerd zitten. Met hydraulische remmen kun je beter de remkracht doseren.
> Mechanisch | Mechanishe remmen werken met een binnenkabel die door de buitenkabel loopt. Door aan de remhendel te trekken, trek je de binnenkabel aan die vervolgens de remblokken tegen de schijf of velg druk.
Neem gerust contact met ons op!
Bekijk ook onze klantenservice pagina voor antwoorden op de meest gestelde vragen.