100% <u>rijklaar</u> afleveren

100% rijklaar afleveren

Koop je bij ons een fiets in de winkel dan weet je zeker dat de fiets perfect afgemonteerd zal worden door één van onze monteurs die jaarlijks meerdere cursussen en opleidingen volgt! We blijven onszelf altijd ontwikkelen om je als klant de beste ervaring te geven. Bovendien krijg je het unieke Ten Tusscher servicepakket bij aanschaf van een nieuwe fiets!

<strong>Hoe leveren wij</strong> fietsen af?

Hoe leveren wij fietsen af?

Bij het binnenkomen van de fietsen vanuit onze leveranciers controleren wij eerst of de doos netjes binnenkomt. We halen de fiets uit doos en kijken we of er geen beschadigingen te zien zijn. Het stuur wordt gemonteerd en de zadelpen netjes ingevet en gemonteerd. Nadat we de fiets in de haak hebben gehangen zorgen we ervoor dat de remmen en versnellingen op de juiste manier zijn afgesteld waarna we alle boutjes en moertjes controleren zodat we zeker weten dat alles goed vastzit. Vervolgens doen we preventief onderhoud om ervoor te zorgen dat de fiets op lange termijn goed blijft en minder slijtage heeft. Hierbij moet je denken aan het balhoofd en trapas beter invetten zodat deze geen kraakjes en tikjes gaan geven.

MTB's - racefietsen - gravelbikes afleveren

Bij aanschaf van een MTB, racefiets of gravelbike zitten er standaard GEEN pedalen op gemonteerd. In de winkel wijzen we je daarop en kun je ze uiteraard aanschaffen zodat wij ze monteren. Bij een aankoop in de webshop met aflevering aan huis moet je er rekening mee houden dat er geen pedalen bij geleverd worden. Die zul je zelf apart moeten aanschaffen en monteren. Of natuurlijk de peladen van je oude fiets overzettten.

<strong>Testen en gratis</strong> short-fit fietsmeting

Testen en gratis short-fit fietsmeting

Na het klaarmaken van de fiets in de haak maakt de monteur buiten een goede proefrit om alles nog eens extra te controleren aangezien de fiets dan gebruikt wordt onder spanning. Het kan namelijk zijn dat de fiets dan net even anders schakelt. Nadat de proefrit is gedaan wordt de fiets als klaar bestempeld in ons systeem en krijg je een SMS of e-mail van ons en kun je de fiets in de winkel ophalen. Ook bij het afleveren van de fiets bieden wij een gratis short-fit fietsmeting zodat je zeker weet dat je goed op de fiets komt te zitten, daarnaast wordt de fiets uitgebreid uitgelegd door één van onze verkopers.

Afleveren of ophalen

Kies aan het einde  van het bestelproces voor ophalen in de winkel of thuis afleveren.
Kies je voor ophalen, dan kun je een keuze maken tussen de winkel in Enschede of de winkel in Almelo.

Levering <strong>aan huis</strong>

Levering aan huis

Wij bieden de service om de fiets aan huis af te laten leveren in heel Nederland, België en Duitsland, maar hoe dit in zijn werk gaat? Wij zijn uniek in het afleveren van fietsen in de winkel, maar deze service willen wij natuurlijk ook bieden als wij een fiets versturen. Dit is dan ook de reden dat fietsen die verstuurd moeten worden hetzelfde proces doorlopen als fietsen die opgehaald worden in de winkel. De fietsen worden dus ook uit doos gehaald en krijgen ook preventief onderhoud. Nadat de fiets klaar is gemaakt wordt er ook een proefrit gemaakt en zorgen wij dat de fiets netjes verpakt wordt in de doos, hierna plannen we gezamenlijk een leverdatum in.

We zorgen na het inplannen van een leverdatum dat onze transporteur “Flevobird Logistiek” de fiets komt ophalen en de fiets netjes bij je thuis komt afleveren. De medewerkers van Flevobird zetten de fiets bij jouw voor de deur in elkaar en nemen alle dozen en verpakking weer mee. Zo kun jij direct fietsen en hoef je geen puin te ruimte. Dat is onze en Flevobirds service.

Let op! Racefietsen, MTB's en gravelbikes die rechtstreeks uit de webshop worden besteld zijn niet voorzien van pedalen. Wil je toch pedalen gemonteerd hebben? Neem dan even persoonlijk contact op wanneer je de bestelling geplaatst hebt en hebt gekozen voor aflevering aan huis.

Levertijd <strong>4 dagen</strong>

Levertijd 4 dagen

Op webshop bestellingen hanteren wij een levertijd van 4 dagen. De eerste 2 dagen zijn voor onze magazijnmedewerkers en monteurs om de fiets rijklaar te maken.

De derde dag is de dag van transport. Dit kan zijn dat fiets van het magazijn naar de winkel in Almelo of Enschede moet komen, of dat onze logistieke partner Flevobird de fiets op komt halen. 

Op dag 4 kun je de fiets ophalen in de winkel of staat de koerier bij je op de stoep.

Soms gaat het sneller en een enkele keer kan er vertraging in de tijdlijn komen. Wij houden je echter altijd op de hoogte van de status. Van ons krijg je een e-mail en/of sms met bericht dat je de volgende dat de fiets kunt ophalen. Bij aflevering aan huis houdt Flevobird je op de hoogte van het moment van levering. Zij geven ook de mogelijkheid het aflevermoment anders af te spreken.

Het unieke <strong>Ten Tusscher Servicepakket</strong>

Het unieke Ten Tusscher Servicepakket

Bij zowel aanschaf in de winkel als online krijg je het unieke Ten Tusscher servicepakket bij de fiets. Dit wil zeggen dat je de fiets altijd het beste onderhoud kunt geven en met altijd bedoelen we ook echt altijd! De eerste servicebeurt die we na zo’n 2 á 3 maanden adviseren is volledig gratis maar is wel één van de belangrijkste aangezien bij nieuwe fietsen de kabels en boutjes nog even nagelopen moeten worden. Doe deze beurt dan ook altijd! Nadat je deze beurt hebt uitgevoerd kun je halfjaarlijks langskomen voor een servicebeurt van slechts € 29,90 in plaats van het normale tarief voor een onderhoudsbeurt van € 75,-. Dit is een service die niet stopt na 2 jaar, maar dit kun je bij wijze van spreken 20 jaar lang volhouden. Let wel op, dit is een halfjaarlijkse beurt die wel onderhouden dient te worden. Kom je bijvoorbeeld na 2 jaar pas weer voor de halfjaarlijkse beurt dan kunnen we deze service helaas niet garanderen.

Dit servicepakket maakt ons als Ten Tusscher uniek en zorgt ervoor dat je langer en met veel plezier rond kunt fietsen op de aangeschafte fietsen.